19.10.2007

Ferdig!



Da er jeg ferdig med Hello-luen til minstejenta. Jeg strikket først en dukkeutgave etter orginal oppskrift, deretter en større hvor jeg gjorde litt endringer når det kommer til fellingen i nakken, Jeg valgte også varngbord fremfor rillestrikk langs kanten. Luen sitter veldig fint på hodet, noe som jo er greit når en er liten og vilter. Den var veldig lett å strikke også. Garnene jeg har brukt er Alpaca og Regia strømpegarn (Strikket dobbelt, med én tråd av hver).









Jeg har også gjort ferdig barnehagevesten til storebror. Den er ganske "primitiv", noe jeg valgte bevisst. Den sitter perfekt og er veldig elastisk. Modellen var ikke så villig til å sitte stille mens han ble avbildet, men vesten har v-hals og smale vertikale striper av vrangstrikk. Her brukte jeg en rest av Baby Cashmerino 503 fra Debbie Bliss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flott vest og nydelig lue! Liker bildene du tar av tingene dine.

Capucine sa...

so beautifull eyes !!! nice baby !!!! lov e your little sister dress !!! I make it now ....