26.06.2008

Norah Gaughan


Jeg har vært en stor fan av Norah Gaughan siden jeg oppdaget hennes design. Jeg liker spesielt godt heftet Norah Gaughan vol.1. Jeg håper jeg en gang får tålmodigheten til å strikke modellene Annikki og Justina. Nå har jeg begynt på sjalet Astrid fra samme kolleksjon. Det er et litt spesielt prosjekt som består av flere sirkler i forskjellige størrelser. Jeg koser meg veldig med det. Det eneste aberet er at det ikke akkurat går fort og det krever litt konsentrasjon.

Siden jeg ikke alltid har tid eller hode til å følge litt mer avanserte mønster har jeg selvfølgelig et backup-prosjekt. Jeg strikker en tynn bomullstunika til datteren min . Jeg har vel nevnt den i et tidligere innlegg. Det strikkes ovenfra og ned, noe som gjør at den lettere kan tilpasses henne. Foreløpig er det ganske gøy, men det blir nok kjedeligere når jeg blir ferdig med den øverste delen og skal kun strikke glattstrikk rundt og rundt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det sjalet er bare nydelig! Jeg liker godt Norah Gaughan, har nettopp laget en veske designet av henne.
Ha en flott helg!

Anonym sa...

God helg, one k! :o)

Anonym sa...

Hei! Fant bloggen din via Tora,s blogg. Synes du har laget masse flott :o) Jeg ser vi har strikket noen av de samme plaggene også...
Selv har jeg store planer om å få brukt opp litt rester på ting jeg faktisk har lyst til å lage. Gjenstår å se hvor godt det går...
Ha en fortsatt fin helg - kommer snart på besøk igjen..

Silje sa...

Hei

Jeg prøver å få tak i oppskriften på Justinaskjørtet fra dette heftet, men jeg klarer ikke finne ut av hvordan jeg kan gjøre det. Finner bare en mulighet til å faxe inn en bestilling på heftet, noe som er litt vanskelig siden jeg ikke har tilgang til fax.

Hvordan fikk du tak i det?