04.06.2008

Årgangssnop

Jeg er litt opptatt av vintage-stilen nå om dagen. Strikket en nydelig kyse til F. av noe restegarn jeg hadde liggende. Mørk plomme er en litt uvanlig farge å velge til et lite barn, men F. kler det veldig godt. Hun nektet å prøve kysen, noe jeg ikke har problemer med å forstå siden været er hett om dagen. Jeg fikk derfor ikke tatt noen bilder av henne med den på.


Mønsteret heter Feather and Fan Bonnet og kan lastes gratis ned gratis her eller på Ravelry. Garnet jeg brukte er BC Garns Shetlandsuld (dobbel tråd) og pinne nr. 4,5 mm. Størrelsen passet fint til F. som er 16 måneder.




Jeg snopet også noen årgangsknapper fra Vintage Necessities (Jeg elsker Etsy!). Knappene er laget av et materiale som minner litt om Bakelite, som ble mye brukt før plasten kom. Disse knappene har ligget urørt siden 1940-årene. Prisen ligger på samme nivå som det jeg ville betalt for nye plastknapper. Jeg gleder meg til jeg finner et passende prosjekt å strikke til dem. ;o)



1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for hyggelige ord på bloggen min :)

Nydelig kyse du har strikka, men eg skjønner godt at veslejenta ikkje vil prøve den i varmen.. *ler*

Ser du har laga masse flott, må nok ha meg ein kveld der eg ser gjennom alt :)